AFAG

Associació de Famílies Acollidores de Girona

Principal Què és l'AFAG Qui som Què fem Què volem Enllaços d'interès Activitats Vols ser de l'AFAG

Guia: L'acolliment familiar

NOU: vegeu l'enllaç Reunions de la CAFAC a la pestanya Activitats

Audioconferència 25 d’abril de 2013

Assistents:Lluis Valles (AFABAR) Rosa Comamala (AFAG), Xavi Gisbert (AFATAR),

Horari: 22.30 a 00:00h

Connexió via Skype.

Tema 1. Jornada a Girona: L’acolliment en temps de crisi.

La Sra. Rosa Comamala (AFAG) explica que el diumenge 26 de maig es realitzarà a Llers una jornada amb la Dra. Carme Montserrat de l’Institut per la REcerca de Qualitat de Vida de la Universitat de Girona. Ha treballat força en temes escolars en l’entorn d’infants i joves en acolliment. Posteriorment hi haurà una taula rodona amb representants dels diferents estaments: la Sra. Silvia CAselles com a representant de la DGAIA, representant de ICAA, representant de dos ICIFs de Girona i representant de d’EAIA.

Hi haurà un torn de preguntes (breu) i un dinar de germanor (manca determinar el preu)

Per contacte, enviar un correu a afa_girona@yahoo.es

Tema 2. Resolució de caducitat del procediment d’inscripció de la CAFAC.

El Sr. Xavi Gisbert traspassa la documentació sobre la resolució de caducitat del procediment d’inscripció de la CAFAC, emesa pels Serveis Territorials de Tarragona del Departament de Justícia de la GenCat amb data 10 d’abril del 2013.

Es debat entorn a la necessitat de disposar de tota la documentació actualitzada de les diferents entitats afiliades abans de consultar el que cal fer ara per tornar a demanar la inscripció de la CAFAC en el registre d’associacions.

El Sr. Lluís Vallés contactarà amb els representants de l’associació de Lleida per tal d’agilitzar aquestes gestions i posteriorment es contactarà amb el registre d’entitats.

Tema 3. Reunió amb la Consellera, Hble. Sra. Neus Munté.

Dia 9 de maig / 4 de la tarda

( a confirmar lloc: Palau de Mar o Parlament)

1. Presentació de la CAFAC.

El Sr. Lluís Vallés planteja que cada associació faci un petit resum de les iniciatives desenvolupades fins ara, amb la idea de proporcionar una idea de trajectòria del realitzat en aquests anys i la visió de futur a nivell de coordinadora.

1. Importància de l’acolliment.

(veure document AFATAR en resposta a l’Informe del Síndic de Greuges)

1. Demanar informació sobre criteris i accions sobre l’acolliment familiar per part del departament.

1. Document de demandes.

1. Majoria d’edat.

Es revisa el document per tal de considerar aspecte de família nombrosa...

Es proposa lliurar el document en la propera reunió amb l’ICAA.

Des de l’AFATAR s’aporta un document sobre el tema.

Tema 4. Compareixença al Parlament

En principi dia 14 de maig pel matí.

Per donar opinió sobre el Pacte Nacional d’Infància als grups parlamentaris.

El pacte és aquest:

La idea principal és dir que despleguin el pacte legislatiu del 2010 i es deixin de romanços. Aprofitar per alguna falca concreta i que nosaltres ja hi hem pactat per la infància.

Tema 5.- Ajuts per infants i joves en acolliment

Es recorda la redacció d’un document conjunt per tal d’explicar els diferents tipus d’ajuts d’interès en situacions d’acolliment

S’ha afegit l’enllaç a la Guia de prestacions i serveis a les famílies de la Generalitat de Catalunya.

Tema 6. Pensions

Tenim resposta i consideració del síndic en la mateixa línia nostra

Hem fet pregunta oral a la consellera davant del sector social per “punxar-la”.

A l’afabar hi ha contactes amb advocats per tal de donar assistència jurídica als casos que vagin fent 18 anys (la reclamació administrativa pot durar fins als 5 anys).

Tema 7. Propera convocatòria

1. Reunió Consellera: 9 de maig

2. Compareixença al Parlament: 14 de maig

3. Es convoca la propera reunió de junta de la CAFAC per al dijous 23 de maig a les 22:30h en audioconferència via Skype.

4. Jornada a Girona 26 maig.